4000610542 |
Avancem cap al Tractament Integrat de Llengües (segon any) |
2017-2018 |
Assessorament. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
22/1/2018 - 28/5/2018 (20 hores) de 11:00h a h |
|
INS Egara |
|
c. América, 55(Can Parellada) (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
PL26 Avancem cap al Tractament Integrat de Llengües (segon any)
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació segon any del programa Avancem Junts cap al TIL
|
| |
Objectius |
. Orientar els docents en el disseny de projectes que integrin diverses llengües (Projectes de Comunicació Integrats) a partir d’una família (o conjunt) de seqüències didàctiques i respectant les orientacions dels currículums vigents.
. Assessorar els docents per organitzar els continguts competencials del currículum (lingüístics, comunicatius i estratègics) de manera que permetin planificar i dur a terme projectes de comunicació integrats.
. Orientar els docents per organitzar la docència de l’assignatura de llengua (programació d’aula) a partir de la perspectiva del treball integrat de les llengües i, per tant, del consens i el treball col·laboratiu amb altres professors de llengua del mateix curs.
. Facilitar al professorat de llengua les bases i l’orientació per poder dissenyar conjuntament una programació de cicle coherent, que rendibilitzi els esforços d’ensenyament i aprenentatge de les llengües.
. Ajudar els docents a incorporar l’avaluació competencial de forma realista en el treball a l’aula i a establir les bases per a l’avaluació competencial en tot el cicle
|
| |
Continguts |
l La programació a l’aula des del TIL: Trets específics i criteris per al disseny i implementació. La família de
seqüències didàctiques com a base per al desenvolupament de projectes de comunicació integrats.
. Els Projectes de Comunicació Integrats: definició i característiques.
. Organització de continguts curriculars de llengües per al disseny i implantació de projectes comunicatius globals.
. La incorporació d’activitats de transferència interlingüística com a estratègia per enriquir els projectes de comunicació integrats i per reforçar la competència plurilingüe de l’alumnat.
. L’avaluació dels aprenentatges lingüístics i comunicatius des de l’enfocament competencial.
|
| |
Observacions |
Dirigit als centres participants en el programa
|
| |
Avaluació |
. Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa.
. Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els
continguts de l’activitat formativa.
. Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Dirigit als centres participants en el programa
|
| |
E-mail |
sefp_vall.ensenyament@gencat.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
22/01/2018 |
1530 |
1730 |
Sessió 2 |
dilluns |
05/02/2018 |
1530 |
1730 |
Sessió 3 |
dilluns |
26/02/2018 |
1530 |
1730 |
Sessió 4 |
dilluns |
12/03/2018 |
1530 |
1730 |
Sessió 5 |
dilluns |
16/04/2018 |
1530 |
1730 |
|
| |